користування центральною дитячою бібліотекою Мелітопольської ЦБС
1.2. Дитяча бібліотека - це інформаційний, культурний, освітній заклад, що має упорядкований фонд документів, доступ до інших джерел інформації та головним завданням якого є забезпечення інформаційних, науково-дослідних, освітніх, культурних та інших потреб користувачів бібліотеки.
1.3. Основними напрямками бібліотечної діяльності є формування, зберігання документально-інформаційних ресурсів та бібліотечне обслуговування.
2.1. Кожний громадянин України незалежно від статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних та релігійних переконань, місця проживання, а також підприємства, установи, організації мають право на бібліотечне обслуговування, яке може бути у формі: абонемента, читального залу, дистанційного обслуговування засобами телекомунікації, бібліотечних пунктів.
2.2. Іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами на бібліотечне обслуговування, що й громадяни України.
2.3. Користувачі дитячої бібліотеки мають право:
- безоплатно користуватися інформацією про склад бібліотечних фондів через довідково-пошуковий апарат
- безоплатно отримувати консультаційну допомогу в пошуку та виборі джерел інформації;
- безоплатно отримувати в тимчасове користування документи із фондів бібліотеки,
- одержувати інформацію з інших бібліотек, користуючись каналами зв'язку;
- брати участь у роботі бібліотечних рад, клубів за інтесами, гуртках, студіях, центрах,
- користуватися іншими видами послуг, в тому числі на платній основі.
Перелік окремих видів додаткових платних послуг, що надаються бібліотекою, і розмір їх оплати визначаються у встановленому порядку
2.4. Користувачі мають право одержувати для опрацювання поза бібліотекою одноразово не більше 5-ти документів терміном до 30 діб. Термін користування новими надходженнями, документами підвищеного читацького попиту, може бути зменшено до 15 діб. Кількість бібліотечних документів, що видаються в читальному залі, не обмежується. Бібліотека самостійно визначає види та типи документів, що видаються лише в читальному залі.
2.5.Користувачі мають право виносити документи за межі бібліотеки, якщо вони записані у формулярі. Термін користування документами на прохання користувача може бути продовжений, якщо на них відсутній попит.
2.6 При наданні користувачам цінних видань додому бібліотекою визначається розмір коштів, що мають бути гарантією повернення видання бібліотеці. У випадку неповернення видання у бібліотечний фонд в зазначений термін ці кошти використовуються на придбання іншого видання або ремонт та оправлення.
2.7. Рідкісні та цінні документи, довідкові видання видаються для користування тільки у читальному залі.
2.8. 0соби, які тимчасово проживають у зоні обслуговування дитячої бібліотеки, мають право користуватися тільки його читальними залами, або у порядку, зазначеному у пункті 2.6 цих правил.
2.9. Користувачі дитячого та юнацького віку мають право на бібліотечне обслуговування в дитячій бібліотеці. Право на пільги мають такі категорії: діти-сироти, діти з багатодітних сімей та дитячих будинків, інтернатів, діти з обмеженими фізичними можливостями. Пільговим обслуговуванням користуються також ветерани війни та учасники бойьових дій, чорнобильці, інваліди, керівники дитячого читання.
3. Обов' язки користувачів
3.1. Для запису до бібліотеки громадяни пред'являють паспорт, ознайомлюються з правилами користування бібліотекою, підписують зобов'язання їх виконувати та дають відомості для заповнення реєстраційного читацького формуляру. Діти та підлітки до 16 років записуються в бібліотеку на підставі документа, який пред'являють їхні батьки, установи або особи, під наглядом яких перебувають діти.
3.2. Користуючись документами з бібліотечного фонду, читач повинен дбайливо ставитися до них, при одержанні документів має перевірити їхню кількість та наявність пошкоджень і в разі виявлення дефектів попередити про це бібліотекаря, який робить на документах відповідну позначку. В іншому разі відповідальність за виявлені у книгах дефекти несе користувач.
3.3. Кожний виданий документ, фіксується в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача.
3.4 Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки, за домовленістю з бібліотекою - фондоутримувачем, повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою.
3.5 Користувач, який порушує правила користування бібліотекою, позбавляється права відвідувати її на термін, що визначається бібліотекою( від одного місяця до року). Матеріали про злісне порушення правил користування бібліотекою можуть бути передані до суду згідно з чинним законодавством України.
3.6. Користувачі в бібліотеці мають дотримуватись тиші. Особи в нетверезому й неохайному вигляді до бібліотеки не допускаються.
3.7. Документи, одержані з фондів бібліотеки, користувач повинен повернути в установленіий термін. У разі порушення терміну користування документами сплачується пеня за кожний прострочений день. Розмір пені визначається бібліотекою.
3.8. Користувачі несуть відповідальність за несанкціоноване використання створених бібліотекою баз даних, інших об'єктів інтелектуальної власності згідно з чинним законодавством України.
4.Обов'язки бібліотеки з обслуговування користувачів
4.1. Бібліотека зобов'язана:
- інформувати користувачів про види послуг, що їх надає, в т.ч. й платних, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1271 від 12.12.2011р.;
- створити умови для використання бібліотечного фонду, надавати допомогу в доборі потрібних документів;
- дбати про культуру обслуговування користувачів;
- задовольняти потреби в створенні при бібліотеках читацьких об'єднань, клубів за інтересами, гуртків, студій, центрів;
- систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотеки виданих користувачам документів;
- враховувати читацькі запити при формуванні фонду, проведенні масових заходів;
- не використовувати персональні дані про користувачів бібліотеки з будь - якою метою, крім наукової, без їх згоди;
- звітувати користувачам бібліотеки та громаді про свою діяльність.